Jobba hos Sveriges roligaste telekomoperatör!

21 maj, 2021

Innesäljare / Bid Manager

Om tjänsten:

I rollen som Innesäljare / Bid Manager kommer du hantera hela förfrågans- offert- och beställningsprocessen gentemot våra kunder och leverantörer. Du har helhetsansvar för att vi gör allt för att tillsammans med våra partner vinna affärerna.

Du kommer att vara med ett mindre team som jobbar med affärsutveckling där ni tillsammans arbetar för att Accessbolaget bättre ska svara på våra kunders önskemål.

Vi ser helst att du har intresse och förmåga att också bistå leveransarbetet (som Project Manager) och att du därigenom får en helhetsförståelse för vår verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

– Hantera förfrågningar
– Kommunicera med leverantörer
– Skapa offerter
– Projektleda större affärer
– Hantera beställningar
– Kommunicera status till kunder
– Hantera eskaleringar

Möjliga arbetsuppgifter som kan tillkomma baserat på intresse och förmåga

– Projektleda leveranser och större projekt
– Service Management
– Supplier Management

Kvalifikationer

Vi tror att du har kunskap och erfarenhet inom:

– Operatörsområdet / Telekombranschen
– Försäljning
– Affärsmedvetenhet
– Kundkommunikation
– Kontraktsförståelse
– Microsoft Excel: stor vana

– Svenska och engelska i tal och skrift: flytande

Det är meriterande om du även har kunskap och erfarenhet om:

– Telekomtjänster – viss teknisk förståelse
– Projektledning
– Ekonomisystem

Personliga egenskaper

Som person är du framför allt strukturerad, noggrann och har hög arbetskapacitet. Du är flexibel och självgående med kapacitet att hantera många uppgifter parallellt. Du har förmågan att bygga förtroende och är komfortabel med att agera och samarbeta i ett omfattande nationellt kontaktnät. Du är resultatinriktad och drivande i ditt sätt att arbeta och har en konstant strävan att dina åtaganden sker på rätt tid och till rätt kostnad för att skapa nöjda kunder och goda förutsättningar för en framgångsrik kundkontakt.

Välkommen med din ansökan

till oss på Accessbolaget där du som medarbetare har fantastiska karriärmöjligheter i en flexibel och lösningsorienterad organisation med stort engagemang, mycket glädje och stark teamkänsla. För oss är samarbete vägen till framgång.

Placeringsort: Vi sitter i trevliga lokaler i Farsta Centrum, men vi är öppna för lösningar med distansarbete om du är den rätta nya kollegan till oss!

Om Accessbolaget

Accessbolaget (Fiberaccessbolaget i Sverige AB) är ett expansivt entreprenörsbolag inom telekom som etablerades år 2014. Tillsammans med stadsnäten och privata nätägare utvecklar vi marknaden för rikstäckande kommunikationslösningar. Som nätgrossist vänder vi oss till alla mobil- och fastnätsoperatörer som opererar på den svenska företagsmarknaden, liksom övriga köpare av nätkapacitet såsom ISPer, internationella operatörer samt systemintegratörer. Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår sälj- och leveransavdelning.

Vi som jobbar här är mycket engagerade i vårt bolag och vi har högt ställda krav på vår egen professionalism gentemot våra kunder, samarbetspartner och leverantörer. Här finns alla möjligheter att utvecklas och bredda sina kunskaper och relationer i branschen hos Sveriges, i vår mening, roligaste och mest spännande nationella leverantör av kommunikationslösningar!

 

Sista ansökningsdag: 2021-06-18

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta oss.

E-post: peter.kronbladh@accessbolaget.se

 

    Webbyrå: Pigment AB
    Accessbolaget