Jobba hos Sveriges roligaste telekomoperatör!

20 maj, 2021

Projektledare / Leveransledare

Om tjänsten:

I rollen som Projektledare / Leveransledare kommer du hantera orderläggning, planering och koordinering av Accessbolagets leveranser till våra kunder. Koordinering av en leverans sker genom både interna och externa underleverantörer. Vidare ansvarar funktionen för den tekniska och administrativa dokumentationen när leveransen till kund är klar.

Vi ser det naturligt att man kan kombinera rollen som Projektledare med rollen som Bid Manager. Som Bid Manager kommer du hantera hela förfrågans- offert- och beställnings-processen gentemot våra kunder och leverantörer. Du har helhetsansvar för att vi gör allt för att tillsammans med våra partner vinna affärerna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

– Hantera beställningar
– Projektleda leveranser och större projekt
– Kommunicera med Leverantörer
– Kommunicera status till kunder
– Hantera Eskaleringar
– Hantera förfrågningar
– Projektleda större säljprojekt
– Skapa offerter

Möjliga arbetsuppgifter som kan tillkomma baserat på intresse och förmåga

– Service Management
– Supplier Management

Kvalifikationer

Vi tror att du har kunskap och erfarenhet inom:

– Operatörsområdet / Telekombranschen
– Projektledning
– Försäljning
– Affärsmedvetenhet
– Kundkommunikation
– Kontraktsförståelse

– Microsoft Excel: stor vana
– Svenska och engelska i tal och skrift: flytande

Det är meriterande om du även har kunskap och erfarenhet om:

– Telekomtjänster – viss teknisk förståelse
– Stadsnät
– Ekonomisystem

Personliga egenskaper

Som person är du framför allt strukturerad, kvalitativ och noggrann och har hög arbetskapacitet. Du är flexibel och självgående med kapacitet att driva många projekt och arbetsuppgifter parallellt. Du har förmågan att bygga förtroende och är komfortabel med att agera och samarbeta i ett omfattande nationellt kontaktnät. Du är resultatinriktad, självgående och drivande i ditt sätt att arbeta och har en konstant strävan att dina åtaganden sker på rätt tid och till rätt kostnad för att skapa nöjda kunder och goda förutsättningar för en framgångsrik kundkontakt.

Välkommen med din ansökan
till oss på Accessbolaget där du som medarbetare har fantastiska karriärmöjligheter i en flexibel och lösningsorienterad organisation med stort engagemang, mycket glädje och stark teamkänsla. För oss är samarbete vägen till framgång.

Placeringsort: Vi sitter i trevliga lokaler i Farsta Centrum, men vi är öppna för lösningar med distansarbete om du är den rätta nya kollegan till oss!

Om Accessbolaget

Accessbolaget (Fiberaccessbolaget i Sverige AB) är ett expansivt entreprenörsbolag inom telekom som etablerades år 2014. Tillsammans med stadsnäten och privata nätägare utvecklar vi marknaden för rikstäckande kommunikationslösningar. Som nätgrossist vänder vi oss till alla mobil- och fastnätsoperatörer som opererar på den svenska företagsmarknaden, liksom övriga köpare av nätkapacitet såsom ISPer, internationella operatörer samt systemintegratörer. Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår sälj- och leveransavdelning.

Vi som jobbar här är mycket engagerade i vårt bolag och vi har högt ställda krav på vår egen professionalism gentemot våra kunder, samarbetspartner och leverantörer. Här finns alla möjligheter att utvecklas och bredda sina kunskaper och relationer i branschen hos Sveriges, i vår mening, roligaste och mest spännande nationella leverantör av kommunikationslösningar!

 

Sista ansökningsdag: 2021-06-18

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta oss.

E-post: peter.kronbladh@accessbolaget.se

 

    Webbyrå: Pigment AB
    Accessbolaget